۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۲

رئیس اداره میراث‌فرهنگی شازند خبر داد؛

پایان مرمت امامزاده سهل بن علی(ع) شهر آستانه شازند

پایان مرمت امامزاده سهل بن علی(ع) شهر آستانه شازند

شازند- رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند از اتمام عملیات مرمت امامزاده سهل‌بن‌علی (ع) در شهر آستانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اتابکی اظهار کرد: عملیات مرمت بقاع متبرکه امامزاده سهل‌بن‌علی شهر آستانه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال به مدت یک ماه و به همت این اداره‌کل به پایان رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند گفت: در این مرحله از مرمت، آوار برداری و سبک سازی پشت بام ایوان جنوبی بقعه و سپس اجرای مجدد با مصالح سبک و در نهایت اجرای ایزوگام انجام شد.

اتابکی با اشاره به اینکه بنای تاریخی امامزادگان سهل‌بن‌علی، جعفر و فضل (ع) مربوط به دوره صفوی است افزود: گنبد امام‌زاده سهل‌بن‌علی یکی از گنبدهای ارزشمند تاریخی محسوب می‌شود که ارتفاع آن حدود ۲۸ متر و ساقه آن نیز ۷ متر است و عمده‌ترین تزئینات آن آجرکاری و کاشی‌کاری معقلی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شازند با اشاره به اینکه این فصل از مرمت تا قبل از شروع فصل بارش پیش بینی شده بود گفت: این مرحله از مرمت بر اساس الگوی اولیه و مصالح معماری همگون تا قبل از شروع فصل بارش به اتمام رسید.

امامزادگان جعفر و فضل با شماره ۲۵۰۲۴ به تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ و امام زاده سهل‌بن‌علی (ع) با شماره ۳۲۳ به تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۱۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کد خبر 6250528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha